Akcja promocyjna skierowana jest do wszystkich osób, które mieszkają lub pracują w Krakowie, ale z podatku rozliczają się w innej miejscowości.
Kampanię zrealizowaliśmy po raz trzeci. Rok temu akcja była pod hasłem „Pit w Krakowie – dobrze się składa” zachęciła 13 tysięcy podatników do zmiany adresu urzędu skarbowego na krakowski, co dało miastu ponad 21 milionów złotych.
W tym roku kampania przebiega pod hasłem „MIASTO TWOJEGO ŻYCIA, Tu mieszkasz, tu złóż PIT”.
Żyjąc w Krakowie, mieszkaniec jest przesiąknięty miastem, ono go tworzy poprzez bogatą ofertę kulturalną, sportową, edukacyjną, a nawet krajobrazową.
Głównym motywem jest collage, który ilustruje tworzenie przez miasto osobowości. Różne wydarzenia, architektura, zabytki, edukacja wpływają na wrażliwość mieszkańca i jego życie. Kraków ma pozytywny wpływ, kształtuje ludzi, oddziałuje na nich.
Projekt jest w konwencji plakatu filmowego, ma na celu przyciągnąć uwagę jak zapowiedź ciekawego wydarzenia. Poprzez to twórcy chcieli złapać mieszkańców „na gorącym uczynku”, skoro żyjesz w Krakowie, korzystasz z jego oferty, to dlaczego nie płacisz tutaj podatku PIT?
Kampania jest komunikowana outdoorowo, w prasie, internecie, social mediach, na ekranach LED, a także w komunikacji miejskiej (spoty w Bus TV, automaty KKM, reklama na tramwaju).